Anafylaktický šok

By

Anafylaktický šok

Poradna – Vaše dotazyAnafylaktický šok
dotaz před 7 roky

Dobrý den, \r\nmoji fenku píchla včela a prodělala anafylaktický šok. Začalo to zvracením, svěděním čumáku a skončilo kolapsem. Naštěstí se přijelo včas k veterináři, kde byl fence píchnut adrenalin. \r\nBylo mi řečeno, že je alergická na včelí bodnutí a že jediné, kdyby se něco podobného opakovalo, je schladit vodou a okamžitě přijet k veterináři. Chci se jenom ujistit, zda neexistuje například injekce (jako pro člověka), která by se při bodnutí aplikovala nebo něco jiného (bylo mi řečeno, že ne). Vím, že existují prášky, jejichž účinek začíná až za dlouho a pro pejsky to nestačí.\r\n\r\nDěkuji M. Lazarová

1 odpovědí
admin zodpovězeno před 7 roky

Dobrý den,

s doporučením Vašeho veterináře souhlasím. Adrenalin, který snad mají někteří lidé asi u sebe – a ten zřejmě máte na mysli, má za úkol rychle stáhnout periferní cévy a zpomalit tak proces uvolňování některých mediátorů z krevního řečiště, zejména histaminu. Totéž způsobí rychlé ochlazení. Vlastní léčba se provádí primárně kortikoidy a antihistaminiky. U lidí je to, myslím, obráceně. V každém případě je potřeba, aby léčbu prováděl veterinární lékař. Léky se podávají do žíly a jejich dávkování i kombinace je velmi variabilní.