Pejsek – kolaps a úhyn

ByK.Kleinová

Pejsek – kolaps a úhyn

Poradna – Vaše dotazyKategorie dotazu: InternaPejsek – kolaps a úhyn
K.Kleinová dotaz před 9 měsíců

Dobrý den,
mám k Vám dotaz ohledně úmrtí pejska, které mě velmi trápí.
Pejsek boloňský, 4kg, nově diagnostikován – nedomykavost chlopní, LS – zvětšené srdce, edém plic, arytmie. Občasný kašel.
Po léčbě Enap 2,5 + Furon 20mg + 20mg (denně) kašel téměř vymizel.
Pejsek ale pil litr vody denně a stále čůral.
Kontrola po 10 dnech – bez vody na plicích, Furon vysazen, Enap ponechán. 
Kašel se zase vrátil, pejsek pil neutále cca litr vody (převážně odpoledne, ještě více po večeři po Enapu a v noci).
Ve středu večer pejsek špatně dýchal, v noci měl ztuhlé nožky – musela jsem ho odnést čůrat. Domů ale běžel a vypil 200 ml vody. Dostal ten den 4,5 mg Enapu (zjitila jsem, že ho v úterý večer vyplivl).
Čtvrtek během dne už nepil nic, byl ztuhlý, jen pořád čůral, špatně dýchal a bublal (při poslechu hrudníku). Na veterině dostal Furon nitrožilně a na zahrádce znovu čůral. 
Poté skákal na dveře a běžel domů. Jakmile jsem mu nabídla po tolika hodinách vodu, vypil asi 80 ml a zase mu tuhly nožky – toporně stál.
Pak si na hodinu lehnul, vstal, sedl si v rohu a bouchal packou do ručníku, chtěla jsem ho odnést ven, ale lehl si do pololehu zpátky na pelíšek a zoufale se na mě bez hnutí díval, celou dobu (2 hodiny) měl zavřenou tlamičku.
Za 15 minut se otočil na bok. Za dalších 12 minut ležel na boku, měl fixované oči, jazýček venku a dost toporné nožičky. Proto jsem usoudila, že je na resuscitaci pozdě.
Myslíte, že by jej resuscitace a vynesení na vzduch mohla zachránit – eventuelně, kdyby nedostal ten večer napít?
Měla jsem pro něj uvařené maso, což jsem mu chtěla dát po dalším vyčůrání..
Může přetrvávat efekt Furonu 10 dnů po jeho vysazení nebo mu žízeň způsoboval Enap ? Také měl s Enapem bez Furonu průjem a občas se mírně zamotal – po první dávce Enapu více. Před léčbou pil normálně max do 400 ml.
Děkuji mnohokrát za Váš názor.

1 odpovědí
Ondrej Rychlik Personál zodpovězeno před 9 měsíců

Dobrý den,
bohužel Vás musím zklamat, žádný názor nemám. Mnohokrát jsem zde uvedl, že základem odborných úvah nad důvodem smrti je pitva, případně následná vyšetření po ní. Ostatně to zná každý divák detektivek. Jinak jsou všechny úvahy  jen spekulacekteré už ničemu prospět nemohou, snad jen Vašemu trápení.  Obecně, závažná onemocnění srdce mohou a často způsobují kaskádu dalších onemocnění, protože všechny orgány jsou velmi závislé na krvení, které srdce zajišťuje. Diagnostikovaná  „Nedomykavost chlopní, LS – zvětšené srdce, edém plic, arytmie“ je velmi závažné onemocnění srdce a v určité fázi takto závažně nemocného srdce už žádná medicína nepomůže a smrt je bohužel  nevyhnutelná. Dochází-li k edému plic v důsledku srdečního selhávání, je život velmi diskomfortní. A to si pejsek, jako kamarád a člen rodiny nezaslouží. 
Hlavu vzhůru a hodně štěstí při výběru nového pejska.
Ondřej Rychlík