Průjmy

By

Průjmy

dotaz před 7 roky

Dobrý den,\r\nnáš pes asi před 3 týdny zánět střev s krvácivým průjmem. Dostal 3 injekce (antibiotika, něco proti parazitům) + na dalších 10 dní prášky. Během léčby se zažívání srovnalo a byl naprosto v pořádku. Bohužel po vysazení léků se mu během 4 dnů průjem vrátil. Má ho teď asi 2. den (bez krve) a dnes se navíc začal cpát i trávou. Jakmile dostal průjem, k jídlu dostává pouze vařenou rýži s kuřecím mase nebo ovesné vločky a piškoty. Myslíte, že je nutné znovu navštívit veterináře nebo to může být ještě reakce oslabení po těch antibiotikách? Děkuji za názor

1 odpovědí
admin zodpovězeno před 7 roky

Dobrý den,
nerad spekuluji, nicméně učiním výjimku. Domnívám se, že léky jen potlačily příznaky, ale neodstranily příčinu průjmu. Je-li pacient s krvavým průjmem, je potřeba jej léčit. Mimochodem, ovesné vločky a piškoty k zastavení průjmu rozhodně nepřispívají. Je však třeba pokusit se zjistit příčinu daného stavu a tu odstranit. Může se jednat o prostý průjem vzniklý bakteriálním přerůstáním – a k tomu mohou přispět i léky. Mǔže jít o primárně parazitární onemocnéní, nebo třeba alergii, či jiný problém. Doporučuji stanovit nějaký diagnostický protokol a podle něj postupovat. Zdraví Ondřej Rychlík